PROFILE

宇佐美 雅浩

1972年千葉県千葉市生まれ。1997年武蔵野美術大学視覚伝達デザイン学科卒業。 様々な地域や立場におかれた人々とその人物の世界を表現するものや人々を周囲に配置し、仏教絵画の曼荼羅のごとく1枚の写真に収める「Manda-la」プロジェクトを大学在学中から20年以上続けている。主な個展に、2017年「PAFOS2017」(キプロス)、2017年「広島アートスポット Vol.4 宇佐美雅浩」(旧日本銀行広島支店、広島)、2016年「ART PHOTO TOKYO -edition zero-」(ミヅマアートギャラリーブース、茅場町共同ビル、東京)、2015年「Manda-la」(ミヅマアートギャラリー、東京)、グループ展に2016年「大邱フォトビエンナーレ」(Daegu Culture & Arts Center、韓国)、「Why are we doing what we are doing?」(Mizuma Gallery、シンガポール)、2015年「広島・長崎被爆70周年 戦争と平和展」(広島県立美術館)がある。

 

宇佐美 雅浩 – facebook   https://www.facebook.com/masahiro.usami.14

宇佐美 雅浩 – Photographer   http://photo.usamimasahiro.com

ミヅマアートギャラリー   http://mizuma-art.co.jp/artist/0820/index.html

 


 

Masahiro Usami

Born in 1972 in Chiba, Japan, in 1997 graduated from Musashino Art University (B.A in Visual Communication Design). The "Manda-la" project is something Usami began at art school and which has evolved for over 20 years.  Each individual photograph features a central figure, all of whom come from different regions and standpoints, and then distributed in their environs are the people and things that express the world of that particularly figure, just like the form of a Buddhist mandala painting. Some of his major exhibitions include "PAFOS2017"(Cyprus, 2017), "Hiroshima Art Spot Vol.4 USAMI Masahiro" (Bank of Japan Hiroshima Branch, Hiroshima ,2017), "ART PHOTO TOKYO –edition zero-" (Kayabacho Kyodo Building, Tokyo, 2016), "Manda-la" (Mizuma Art Gallery, Tokyo, 2015), "Daegu Photo Biennale" (Daegu Culture & Arts Center, Korea,2016), "Why are we doing what we are doing?" (Mizuma Gallery, Singapore, 2016),"The 70th Anniversary of the Atomic Bombings on Hiroshima and Nagasaki: War and Peace" (Hiroshima Prefectural Art Museum, 2015)

 

Masahiro Usami – facebook   https://www.facebook.com/masahiro.usami.14

Masahiro Usami – Photographer   http://photo.usamimasahiro.com

Mizuma Art Gallery   http://mizuma-art.co.jp/artist/0820/index.html